• הרמת סינוס והשתלות עצם

      הרמת סינוס והשתלות עצם

      מבין מגוון טיפולי השיניים ההכרחיים והנפוצים יותר תמצאו בין היתר את השתלות השיניים, טיפול בו מוחדר שתל דנטאלי לעצם הלסת בכדי להוות גורם עגינה חזק ויציב לשן התותבת שתותקן עליו.

      פעולה כירורגית זו מהווה היום הליך שגרתי בחדר הטיפולים של רופאי השיניים מתקדמים.  מכשור רפואי וטכנולוגיות מתקדמות התפתחו מאוד והם תומכים ועוזרים לרופאי השיניים להעניק  טיפולים מתקדמים ויעילים במיוחד.

      אתגרים רבים ניצבים בכל יום בפני רופאי השיניים, במשך השנים הטיפולים הופכים יעילים ומתקדמים יותר ומאפשרים טיפול מותאם יותר ומושלם יותר לכל מטופל בהתאם למצב הפה והלסת האינדיבידואלי שלהם.

      ניצחון הטכנולוגיה על מחסור בעצם

      במקרים בהם עולה הצורך בהשתלות שיניים, ישנם מספר גורמים מגבילים שעל הרופא המאבחן והמנתח לקחת בחשבון, ואחד מהגורמים המכריעים ביותר הינו מצב העצם בלסתו של המטופל. בכדי שהשתל יוחדר בצורה תקינה, יקבל אחיזה איתנה וישרת את המטופל בצורה אופטימאלית לאורך שנים ארוכות, יש להשתילו לתוך עצם חזקה ויציבה, עם מספיק חומר בכדי לייצר אחיזה לשתל.

      במקרים רבים ישנו מחסור מסוים בעצם, וכמות העצם אינה מספיקה בכדי לעגן בבטחה את השתל. מקרים של ריבוי דלקות ושחיקה של העצם, או מחסור עקב טיפולי עבר וקדיחות בעצם, כל אלו ועוד עלולים להוות בסיס להערכה מחדש של ההליך הטיפולי שמצריך הליך מורחב יותר הכולל השתלות עצם והרמת סינוס.

      כיום, בעזרת הטכנולוגיה המתקדמת העומדת בשירות רופאי השיניים המתמחים בשתלים דנטאליים, ניתן לקבל מענה רפואי הולם ומלא גם במקרים בהם אין מספיק עצם לאחיזת השתל, וזאת דרך השתלות עצם והרמת סינוס.

      השתלת עצם והרמת סינוס – איך זה עובד

      הרמת סינוס פתוחה – המנתח יבצע חתך החודר ללסת מבחוץ, יסיט את הרירית, ויניח בחלל הריק אבקת גרגירי עצם המעודדים את צמיחתה של עצם טבעית ואיתנה בתהליך שאורכו לרוב כשמונה חודשים.

      הרמת סינוס סגורה – המנתח חודר לחלל הנ"ל דרך קדח של עד 5 מ"מ ישירות מתוך חלל הפה, ויבצע את הרמת הרירית והחדרת חלקיקי העצם הכתושה דרך הקדח. במקרים מסוימים יוחדר גם השתל עצמו באותו ההליך.

      ישנם מספר סוגים של חומרים להשתלת עצם בלסת, ביניהם השתלה מעצם של המטופל (לרוב מעצם הירך), השתלות מן החי (לרוב מבקר), השתלת עצם סינטטית, או החדרת חומר המעורר תגובת שיקום בגוף ויגרום לבניית עצם.

      לאחר תקופת ההחלמה מהליך הרמת הסינוס והשתלת העצם יעבור המטופל בדיקות שונות למעקב אחרי ההחלמה והתוצאות. צילום רנטגן פשוט יחשוף האם נבנתה מסת העצם הדרושה בלסת. במידה והתוצאה חיובית, ובמידה ולא הוחדר השתל כבר בהליך הקודם (כפי שנעשה לעיתים בהרמת סינוס סגורה), הרי שניתן להמשיך בהשתלת השתל הדנטאלי והצבת השן הזמנית עד לסיום הטיפול בצורה הטובה ביותר.

      המרפאה של ד"ר אפי גבריאלוב מצוידת במכשור רפואי מתקדם, המאפשר מתן טיפול איכותי. כמו כן הציוד המודרני מאפשר לבצע מעקב ובדיקות תקופתיות שישפרו את איכות החיים של המטופל.

      חדש! ריפוי מזורז אחרי הרמת סינוס והשתלות שיניים

      אחד הפתרונות הפופולאריים כיום בשוק הוא מיצוי תאי או במילים אחרות "פי.אר.אף".  על מנת לאפשר ריפוי מהיר יותר של החיניכיים, ולזרז קליטה של שתלים ועצם, ניתן לפני הטיפול למצות מהדף שלך מרכיבים מיוחדים המכונים פקטורי גדילה (PRF או PRP). ממצים מרכיבים מתוך הדם שלך, על מנת לעזור לגוף להחלים מהר יותר.

      איך זה מתבצע בפועל?

      מיצוי מתבצע באמצעות שאיבת דם מן הוריד, כמו בעת בדיקת דם שגרתית. לאחר מכן הדם מוכנס אל מכשיר מיוחד (צנטרפוגה) אשר מפריד את המרכיבים השונים. אנו עושים שימוש במרכיבים החיוניים בלבד, שהם טבעיים, לא סינתטיים ולא נלקחו מגוף זר כלשהו. מרכיבים אלו שמגיעים מהגוף עצמו מסייעים לריפוי המהיר.

      באילו טיפולים עושים שימוש בPRF?

      השימוש נעשה בעיקר בניתוחים של הרמת סינוס, השתלות שיניים, בניית עצם וניתוחי חניכיים. אך יש להליך מגוון יישומים נוספים. צריך לסייג, לאחר עשור של טיפולים, חוקרים בעולם עדיין חלוקים לגבי יעילות השיטה. יש מי שטוען שהיא אפקטיבית מאד ויש מי שטוען שהאפקט הוא שולי בלבד. בכל מקרה, החוקרים מסכימים שהיא לא מזיקה חלילה.

      במרפאת ד"ר אפי גבריאלוב אנו עושים שימוש בשיטה, בניסיון לזרז תהליכי שיקום טבעיים. השימוש נעשה בעיקר בניתוחי בניית עצם או ניתוחים גדולים אחרים. לקיחת הדם מהוריד נעשית ע"י רופא מרדים תוך כדי טשטוש או במסגרת טיפולי שיניים בהרדמה.

      יש לכם שאלה? משהו לא ברור? צרו קשר עכשיו